چهاردهمین دوره المپیادبین المللی میکروالکترونیک

08 09 2019
کد خبر : 4066012
تعداد بازدید : 442

المپیاد بین المللی میکروالکترونیک که هر ساله توسط Synopsysشعبه ارمنستان برگزار می شود، یکی از مهمترین رویدادهای بین المللی میکروالکترونیک در ایرانمی باشد. امسال 14 امین سال برگزاری این المپیاد است. هدف از این رقابت، کشف مستعد ترین و خلاق ترین مهندس یا دانشجوی جوان زیر 30 سال می باشد.

بی شک شرکت در این المپیاد که توسط شرکت معتبری مانند سیناپسیس برگزار میگردد، فرصت مغتنمی برای مطرح شدن در مجامع بین المللی به شمار می رود.در دوره­های قبلی المپیاد، نمایندگان ایران در مرحله بین المللی موفق به کسب مقام­های دوم و سوم جهانی گردیده­اند. امید است در این دوره نیز با درخشش بیشتر در این رقابت حضور یابند و مانند سال های گذشته برای خود و کشور عزیزمان افتخار آفرین باشند.

اهداف المپیاد میکروالکترونیک:

  • تحریک توسعه هر چه بیشتر دانش میکروالکترونیک در کشور های شرکت کننده
  • تشخیص و الهام بخشی مهندسین جوان و مستعد
  • افزایش علاقه به علم میکروالکترونیک در میان متخصصین جوان
  • تشخیص سطح دانش در زمینه میکروالکترونیک در میان شرکت کنندگان در کشورهای مختلف، برای ایجاد تغییرات لازم در برنامه های آموزشی آن کشور
  • به وجود آوردن یک گروهی از متخصصان جوان در زمینه میکروالکترونیک

موضوعات المپیاد میکروالکترونیک:

  • Digital IC Design and Test
  • Analog and Mixed Signal IC Design and Test
  • Semiconductor Devices and Technology
  • Mathematical and Algorithmic Issues of EDA

المپیاد در دو مرحله کشوری و بین المللی برگزار می شود. مرحله کشوری در تاریخ 10 مهر 1398 در دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران برگزار می­شود که هزینه شرکت درآن ۴۰ هزارتومان است و سه نفر برتر این مرحله به رقابت بین المللی راه می­یابند.نفر اول با هزینه Synopsys برای شرکت در مرحله بین المللی به ارمنستان سفر می کند. نفرات دوم و سوم نیز می­ تواند با هزینه شخصی به ارمنستان رفته و در مرحله نهایی المپیاد شرکت نمایند.هزینه حمایتی Synopsysبه صورت پوشش هزینه رفت وآمد وسه روزاقامت درارمنستان میباشد. هزینه شرکت درمرحله بین المللی المپیاد ۲۰۰$ است که به عهده شخص شرکت کننده میباشد.مرحله بین المللی 13آبان1398 (4نوامبر 2019) در ارمنستان برگزار خواهد شد.

برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر لطفا به سایت www.iceep.ir و کانال تلگرام telegram.me/Iceep مراجعه فرمایید.

 


دسته بندی :
خبرها
تصویر

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

23 12 2023

دریافت کارت ورودی به امتحان

باسمه تعالی " دانشجویان گرامی جهت شرکت در امتحانات پایان ترم لازم است کارت ورود به جلسه امتحان را از سامانه سادا دریافت نمایند. در صورت بروز هر گونه مغایرت بین تعداد واحد دروس، زمان امتحانات و ... مندرج در کارت ورود به جلسه امتحان با دروس انتخابی در زمان انتخاب واحد و حذف و اضافه، لازم است دانشجویان موارد را قبل از شروع امتحانات از آموزش دانشکده پیگیری نمایند تا اصلاحات لازم دراین خصوص به عمل آید، در غیر این صورت مسئولیت مشکلات بعدی بر عهده دانشجو می باشد.  برای دسترسی به قسمت های مختلف سامانه از جمله کارت امتحان لازم است دانشجویان، ارزشیابی دروس خود را تکمیل نمایند. فرم های ارزشیابی در سامانه جامع آموزش از تاریخ 1402/10/02لغایت 1402/10/15 فعال می باشد. اطلاعات تکمیل شده توسط دانشجویان کاملا محرمانه بوده و برای دانشگاه اهمیت بالایی دارد لذا به دانشجویان توصیه می گردد با دقت نسبت به تکمیل این فرم ها اقدام نمایند. پس از تکمیل فرم های ارزشیابی، در صورت نداشتن بدهی شهریه، دانشجویان می توانند نسبت به دریافت کارت امتحان اقدام نمایند." مدیر خدمات آموزش دانشگاه  

22 05 2023

برگزاری کارگاه آموزشی ساخت سازه ماکارونی به همراه مسابقه راندمانی

این برنامه در دو بخش شامل کارگاه آموزشی و مسابقه راندمانی در دو روز مجزا به شرح زیر برگزار شد: بخش کارگاه آموزشی ساخت سازه ماکارونی که با استقبال گسترده دانشجویان رشته­های مختلف تحصیلی از جمله مهندسی عمران،مهندسی شیمی و مهندسی برق در قالب ۸ گروه، روز پنجشنبه21 اردیبهشت۱۴۰۲ طی 7 ساعت در دانشکده فنی برگزار شد؛در ابتدای این برنامه کارشناس فنی مسابقه ضوابط و قوانین را طی یک کارگاه یک ساعته تشریح و پس از آن تیم های شرکت کننده ساخت سازه از پیش طراحی شده توسط ستاد اجرایی مسابقه را آغاز نمودند. بخش مسابقه آن نیز با حضور نمایندگانی از تیم­های شرکت کننده در روز دوشنبه مورخ 25/2/1402 به همت انجمن علمی سازه‌های ماکارونی­ در دانشکده فنی دانشگاه گیلان برگزار گردید و  تیم "پایدار"متشکل از دانشجویان مهندسی عمران با راندمان 90.1 درصدی به عنوان تیم برتر مسابقه انتخاب شد.